Kundeservice
Kundeservice
Spørgsmål om levering & forsendelse
Hvilke leveringsmuligheder har Daells Bolighus?
Der er mulighed for levering til kantsten og levering med indbæring både ved køb online og i vores fysiske butikker. Se priser og læs mere om mulighederne i leveringsbetingelserne her.
Hvis du bestiller små møbler og boligtilbehør op til 20 kg sendes dine varer med Postnord som pakkepost til den ønskede pakkeshop, der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer. De kan også bestilles til hjemmelevering. PostNord pakker modtages 2-5 hverdage efter vi har modtaget din ordre, såfremt varen er på lager. Du vil modtage en mail med et trackinglink, så du kan følge din leverance. Se priserne for pakkepost i leveringsbetingelserne.
Har du brug for at kontakte os angående din levering?
Så bemærk at dette skal ske inden for vores åbningstider:
Man-fre: 10.00-17.00
Weekender og helligdage: Lukket
Uden for åbningstiden kontakt os på info@daells-bolighus.dk.
Er der mulighed for at låne en trailer?
Når du handler i Daells Bolighus har du mulighed for at låne en trailer via Freetrailer. Se mere og book her.
Er det muligt at handle med Click & Collect?
Du kan stadig købe dine varer med Click & Collect til afhentning i Daells Bolighus i Glostrup og Odense.
Step 1 | Læg varen/varerne i kurven |
---|---|
Step 2 | Afslut og betal bestillingen |
Step 3 | Afvent ordrebekræftelse ang. afhentning |
Step 4 | Hent dine varer i den valgte butik (indenfor 14 dage) – inden for bolighusets åbningstider |
Penge bliver først trukket efter afhetning, men vil ligge reserveret på din konto fra din bestilling er blevet oprettet. Ved spørgsmål kontakt info@daells-bolighus.dk.
Hvad betyder levering til kantsten?
Ved leveringen til kantsten forstås, at leveringen af varerne sker til den fortovskantsten, som ligger nærmest på din bolig.
Oftest vil leveringen til kantsten blive leveret i en stor lastbil, og du skal derfor sikre, at der er tilkørselsforhold til en lastbil, tæt på din bolig. Lastbilen kommer så tæt på din bolig som muligt og leverer varerne her, også selvom det kan være længere væk, end nærmeste fortovskantsten.
Chaufføren stiller møblerne ved bilen, hvorfra du selv har ansvaret for at få møbler ind i boligen uden chaufførens hjælp.
Det er vigtigt, at du er hjemme i det aftalte tidsinterval, så du kan kvittere for leveringen, da chaufføren ikke kan efterlade varen uden underskrift. Der ringes senest 30 minutter før ankomst, så du behøver ikke sidde hjemme hele dagen og vente, du skal blot kunne nå hjem inden for 30 minutter. Skulle der opstå forsinkelser, vil chaufføren kontakte dig.
Er der ingen hjemme på adressen til at modtage varerne, vil chaufføren tage varerne med retur, og der vil blive opkrævet et ekstra gebyr, svarende til fragtens fulde værdi.
Det vil ikke være muligt, at stille varerne på adressen uden en myndig persons underskrift.
Hvad betyder levering med indbæring?
Ved indbæring forstås, at varerne altid leveres i kundens anviste rum, hvis chaufføren vurderer at det er forsvarligt.
Hvad skal jeg sørge for inden en indbæringslevering?
Inden vi leverer dine varer, bedes du sikre dig, at lastbilen kan holde helt tæt på boligen. Du skal også sikre, at der er fri og uhindret adgang hele vejen fra hvor lastbilen kan parkere, til det anviste rum. Det vil sige, at varerne skal kunne frit passere trappeopgange, døråbninger, entréer og lignende uden, at der forvoldes skade.
Du skal sikre dig, at varerne uhindret kan passere med emballage. Fragtmanden må ikke pakke dine varer ud og kan heller ikke afvente, at du pakker varerne ud. Daells Bolighus kan oplyse dig om emballagemålene, hvis du skulle være i tvivl. Du kan kontakte os her.
Hvis vi ikke kan levere varerne pga. forhindret adgangsforhold, manglende parkeringsmuligheder eller lignende, vil det være op til dig, om fragtmanden skal stille varerne hvor han kan komme til, eller om han skal tage dem med retur.
Hvis fragtmanden skal tage varen med retur igen, vil der blive opkrævet et fragtgebyr, svarende til fragtens fulde værdi.
Hvad skal jeg være opmærksom på ved indbæringslevering?
Af arbejdsmiljømæssige hensyn, kan varer på over 70 kg kun leveres, hvor tekniske hjælpemidler kan anvendes – og ellers kun til fortovskanten.
Vi har desværre ikke mulighed for at udpakke eller adskille varerne på adressen.
Chaufføren må, af sikkerhedsmæssige hensyn, ikke tage deres sko af under levering af varen.
Evt. afdækning af gulv, er kundens eget ansvar og skal være sket, inden chaufføren ankommer på adressen. Hverken Daells Bolighus eller transportøren, kan stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.
Kan jeg vælge leveringstidspunkt?
Du vælger leveringsdatoen, og så vil du blive kontaktet aftenen før med et nærmere tidsinterval.
Kan jeg ændre min leveringsadresse?
Det er dit ansvar at oplyse den korrekte leveringsadresse, inden leveringstidspunktet aftales.
Ændring eller annullering af leveringstidspunkt eller -adresse, skal ske indenfor kundeservice åbningstid og senest 4. hverdag inden aftalte leveringsdato. Ved senere ændring/annullering er vi desværre nødt til at opkræve et nyt fragtgebyr, svarende til fragtens fulde værdi.
Skal jeg være hjemme ved leveringen?
Det er vigtigt, at du er hjemme i det tidsrum, hvor du har bestilt levering af dine varer. Du modtager en SMS aftenen før leveringsdagen med et nærmere tidsinterval, bemærk at dette er et estimeret tidsinterval, og at du derfor skal være tilgængelig på adressen i hele dagen. Det er vigtigt, du står klar til at modtage varerne, når chaufføren ankommer på adressen.
Hvis du ikke er hjemme på det aftalte leveringstidspunkt, opkræves et ekstra gebyr svarende til fragtens fulde værdi, for at chaufføren skal køre tilbage på lageret med varerne. Herefter skal der betales et nyt fragtgebyr, for en evt. ny levering. Ved forgæves levering påregnes minimum 2-3 hverdages ekstra leveringstid pga. gen-indlagring og ny booking hos fragtmanden.
Kontakter I mig, når I er på vej?
Chaufføren kontakter dig 30 min. før den forventede ankomst. Det er dog vigtigt, du står klar til at modtage varerne, når chaufføren ankommer på adressen.
Hvis du ikke er hjemme på det aftalte leveringstidspunkt, opkræves et ekstra gebyr svarende til fragtens fulde værdi, for at chaufføren skal køre tilbage på lageret med varerne. Herefter skal der betales et nyt fragtgebyr, for en evt. ny levering. Ved forgæves levering påregnes minimum 2-3 hverdages ekstra leveringstid pga. gen-indlagring og ny booking hos fragtmanden.
Hvad hvis jeg bliver forhindret?
Har du bestilt levering og bliver forhindret i at være hjemme, skal du straks kontakte Daells Bolighus' kundeservice på +45 43 20 88 88.
Hvis du ikke er hjemme på det aftalte leveringstidspunkt, opkræves et ekstra gebyr svarende til fragtens fulde værdi, for at chaufføren skal køre tilbage på lageret med varerne. Herefter skal der betales et nyt fragtgebyr, for en evt. ny levering. Ved forgæves levering påregnes minimum 2-3 hverdages ekstra leveringstid pga. gen-indlagring og ny booking hos fragtmanden.
Hvad skal jeg gøre, når jeg modtager varen?
Når fragtmanden ankommer, skal du som det første tjekke om varen og emballagen ser ud som den skal.
Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal du straks gøre fragtmanden opmærksom på dette. Du skal bede om, at der skriftligt gøres forbehold ved modtagelsen, for eventuelle skader på indholdet. I nogle tilfælde vil det være muligt at notere dette i feltet, hvor du underskriver på fragtmandens tablet.
Hvis du underskriver uden at have skriftlig dokumentation på forbeholdet, vil varen blive betegnet som leveret uden skader. Så vær opmærksom!
Alternativt kan der nægtes modtagelse af varen. I dette tilfælde skal Daells Bolighus' kundeservice straks efter afvisningen kontaktes på + 45 43 20 88 88. Hvis vi ikke bliver informeret herom straks, vil den afviste levering blive betegnet som en forgæves levering, og der vil blive opkrævet et gebyr, svarende til fragtens fulde værdi.
Min pakke var beskadiget ved modtagelsen. Hvad gør jeg?
Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal du straks gøre fragtmanden opmærksom på dette. Du skal bede om, at der skriftligt gøres forbehold ved modtagelsen, for eventuelle skader på indholdet. I nogle tilfælde vil det være muligt at notere dette i feltet, hvor du underskriver på fragtmandens tablet.
Hvis du underskriver uden at have skriftlig dokumentation på forbeholdet, vil varen blive betegnet som leveret uden skader. Så vær opmærksom!
Alternativt kan der nægtes modtagelse af varen. I dette tilfælde skal Daells Bolighus' kundeservice straks efter afvisningen kontaktes på + 45 43 20 88 88. Hvis vi ikke bliver informeret herom straks, vil den afviste levering blive betegnet som en forgæves levering, og der vil blive opkrævet et gebyr, svarende til fragtens fulde værdi.
Hvad hvis der sker en skade i min bolig?
Sker der ved levering en skade på indbo eller bolig, skal du straks gøre fragtmanden opmærksom på dette. Tag billeder af skaderne, gerne i samarbejde med fragtmanden og notér fragtmandens navn og detaljer til en evt. forsikringssag. Gør opmærksom på skaden på fragtbrevet eller på fragtmandens medbragte blanket ”kundeskadeanmeldelse”, inden chaufføren forlader adressen. Kontakt herefter Daells Bolighus' kundeservice.
Daells Bolighus kan ikke holdes til ansvar for skader i boligen, som ikke er anmeldt til fragtmanden og ej er noteret skriftligt. Da skader på boligen ofte vil være en forsikringssag, er det vigtigt at begge parter er indforståede med at skaden er sket, og at der er lavet dokumentation, der kan bruges i forbindelse med anmeldelsen til forsikringen.
Hvad hvis fragtmanden bliver forsinket?
Det kan desværre ske, at fragtmanden kan blive forsinket pga. uforudsete hændelser. Fragtmanden vil i disse tilfælde kontakte dig hurtigst muligt og aftale med dig, om leveringen stadig kan finde sted på dagen eller om der skal aftales en ny tid.
Hvis chaufføren ikke dukker op og ikke har adviseret dig herom, så skal du straks kontakte Daells Bolighus' kundeservice.
Vi yder ikke kompensation for situationer, der kan betegnes som Force Majeure, samt vejrforhold der forhindre leveringen sker i det aftalte tidsrum.
Jeg har modtaget en forkert pakke. Hvad gør jeg?
Skulle du mod forventning, have modtaget en forkert vare, bedes du kontakte Daells Bolighus' kundeservice.
Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?
Så kan du læse mere i vores handelsbetingelser eller leveringsbetingelser.
Ellers er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice her.