Leveringsbetingelser
Generelle oplysninger
Leveringsbetingelserne gør sig gældende både ved køb i vores fysiske butikker og via vores webshop. Det er dit ansvar at oplyse den korrekte leveringsadresse, inden leveringstidspunkt aftales.
Det er vigtigt, at du er hjemme i det aftalte tidsrum, der er aftalt til leveringen af dine varer.
Kantstenslevering
Levering til kantsten 399 kr.
Bemærk!
Levering er kun muligt på hverdage, og ikke muligt i weekenden eller på helligdage.
Tidsrum | Mellem kl. 08.00 og 21.00 |
Booking | 3 hverdage før leveringen |
Notificering | SMS aftenen før med nærmere tidsinterval |
*OBS! | Varerne leveres til kantsten |
Levering med indbæring
Levering med indbæring 799 kr.
Bemærk!
Levering er kun muligt på hverdage, og ikke muligt i weekenden eller på helligdage.
Tidsrum | Mellem kl. 08.00 og 21.00 |
Booking | 3 hverdage før leveringen |
Notificering | SMS aftenen før med nærmere tidsinterval Opkald 30 min. før forventet ankomst |
*OBS! | Varerne leveres til det anviste rum |
Det er muligt at lave tilkøb af tre tillægsydelser på udvalgte produkter ved levering med indbæring, som skal være bestilt på forhånd inden leveringen.
Tillægsydelser ved leevring med indbæring
Når du vælger tillægsydelser er det pr. varenummer du har købt/køber.
Udpakning og bortskaffelse 184 kr.
Varen bliver båret ind i det ønskede rum, pakket ud og emballagen bliver taget med retur og håndteres med respekt for miljøet.
Gamle møbler med retur 451 kr.
Varen bliver båret ind, og vi tager tilsvarende brugte møbler med retur til miljømæssig korrekt bortskafning. Ved tilsvarende møbel 1:1 forstås, at hvis der leveres én enkelt sofa tages der én enkelt sofa med retur, ikke flere sofaer eller andre typer møbler.
Let montering 483 kr.
Varen bæres ind, pakkes ud og monteres på det af kunden anviste sted. Bemærk, at medarbejderen fra DSV bærer sikkerhedssko, og ikke må tage sine sko af ifølge loven. Derfor skal gulve afdækkes, og der skal være frie adgangsveje til det sted, hvor varen ønskes monteret.
Levering med Pakkepost – Postnord
Småmøbler og boligtilbehør op til 20 kg vil blive leveret som pakkepost til den ønskede pakkeshop. Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer.
Disse varer kan også sendes med hjemmelevering. Dette vil ske 2-5 hverdage efter vi har modtaget din ordre, såfremt varen er på lager. Du vil modtage en mail med et trackinglink, så du kan følge din leverance.
Levering | 0-5 kg | 5-15 kg | 15-20 kg |
Til pakkeshop | 29 kr. | 49 kr. | ikke muligt |
Til hjemmelevering | 39 kr. | 59 kr. | 99 kr. |
Click & Collect
Du kan stadig købe dine varer med Click & Collect til afhentning i Glostrup og Odense.
Step 1 | Læg varen/varerne i kurven |
Step 2 | Afslut og betal bestillingen |
Step 3 | Afvent ordrebekæftelse ang. afhentning |
Step 4 | Hent dine varer i den valgte butik (indenfor 14 dage) – indenfor bolighusets åbningstider |
Pengene bliver først trukket efter afhetning, men vil ligge reserveret på din konto fra din bestilling er blevet oprettet. Ved spørgsmål skriv til service@daells-bolighus.dk.
Lån en trailer
Når du handler i Daells Bolighus har du mulighed for at låne en trailer via Freetrailer. Se mere og book her.
Levering med fragtmand
Det er dit ansvar at oplyse den korrekte leveringsadresse, inden leveringstidspunktet aftales. Det er vigtigt, at du er hjemme i det aftalte tidsrum.
Kan du ikke være hjemme bedes du kontakte Daells Bolighus' kundeservice på telefon +45 43 20 88 88.
Hvad betyder levering til kantsten?
Ved levering til kantsten forstås, at leveringen af varerne sker til den fortovskantsten, som ligger nærmest din bolig.
Oftest vil leveringen til kantsten blive leveret i en stor lastbil, og du bør derfor sikre, at der er tilkørselsforhold til en lastbil, tæt på din bolig. Lastbilen kommer så tæt på din bolig som muligt og leverer varerne her, også selvom det kan være længere væk, end den nærmeste fortovskantsten.
Det er vigtigt, at du er hjemme i det tildelte tidsinterval, så du kan kvittere for leveringen, da chaufføren ikke kan efterlade varerne uden underskrift. Du modtager en SMS aftenen før med et nærmere tidsinterval. Bemærk, at dette er et estimeret tidsinterval, og at du derfor skal være tilgængelig på adressen i hele det bestilte tidsinterval.
Er der ingen hjemme på adressen til at modtage varerne, vil chaufføren tage varerne med retur, og der vil blive opkrævet et ekstra gebyr, svarende til fragtens fulde værdi.
Det er vigtigt, at du står klar til at modtage varerne, når chaufføren ankommer på adressen, da der påkræves en underskrift fra en myndig person på adressen ved leveringen.
Hvad betyder levering med indbæring?
Ved indbæring forstås, at varerne altid leveres i kundens anviste rum, hvis der vurderes at det er forsvarligt.
Kan jeg ændre min leveringsadresse?
Det er dit ansvar at oplyse den korrekte leveringsadresse, inden leveringstidspunkt aftales.
Ændring eller annullering af leveringstidspunkt eller -adresse, skal ske i den angivet åbningstid for vores kundeservice og senest 4. hverdag inden aftalte leveringsdato. Ved senere ændring/annullering er vi desværre nødt til at opkræve et nyt fragtgebyr, svarende til fragtens fulde værdi.
Skal jeg være hjemme ved leveringen?
Det er vigtigt, at du er hjemme den dag du har bestilt levering af dine varer. Du modtager en SMS aftenen før leveringsdagen med et nærmere tidsinterval.
Bemærk, at dette er et estimeret tidsinterval, og at du derfor skal være tilgængelig på adressen hele dagen.
Det er vigtigt, at du står klar til at modtage varerne, når chaufføren ankommer på adressen, da der påkræves en underskrift fra en myndig person på adressen ved leveringen.
Hvad hvis fragtmanden bliver forsinket?
Det kan desværre ske, at fragtmanden kan blive forsinket pga. uforudsete hændelser. Fragtmanden vil i dette tilfælde kontakte dig hurtigst muligt og aftale med dig, om leveringen stadig kan finde sted på dagen eller om der skal aftales en ny tid.
Vi yder ikke kompenstation for situationer, der kan betegnes som Force Majeure, samt vejrforhold der forhindre leveringen sker i det aftalte tidsrum.
Hvad skal jeg gøre, når jeg modtager varen?
Når fragtmanden ankommer, bedes du som det første tjekke om varen og emballagen ser ud, som den skal.
Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, bedes du straks gøre fragtmanden opmærksom på dette.
Du kan bede om, at der skriftligt gøres forbehold ved modtagelsen, for eventuelle skader på indholdet. I nogle tilfælde vil det være muligt at notere dette i feltet, hvor du underskriver på fragtmandens tablet.
Alternativt kan der nægtes modtagelse af varerne. I dette tilfælde bedes du straks kontakte Daells Bolighus‘ kundeservice efter afvisningen. Hvis vi ikke bliver informeret herom, vil den afviste levering blive betegnet som en forgæves levering, og der vil blive opkrævet et gebyr, svarende til fragtens fulde værdi.
Hvad hvis der sker en skade i min bolig?
Sker der ved levering en skade på indbo eller bolig, bedes du straks gøre fragtmanden opmærksom på dette. Tag billeder af skaderne, gerne i samarbejde med fragtmanden og notér fragtmandens navn og notér detaljer til en evt. forsikringssag.
Gør opmærksom på skaden på fragtbrevet eller den medbragte blanket „kundeskadeanmeldelse”, inden chaufføren forlader adressen. Kontakt herefter kundeservice på service@daells-bolighus.dk.
Hvad skal jeg sørge for inden en indbæringslevering?
Inden vi leverer dine varer, bedes du sikre dig, at lastbilen kan holde helt tæt på boligen. Du skal også sikre, at der er fri og uhindret adgang hele vejen fra, hvor lastbilen kan parkere, til det anviste rum.
Det vil sige, at varerne skal kunne frit passere trappeopgange, døråbninger, entréer og lignende uden, at der forvoldes skade.
Du skal sikre dig, at varerne uhindret kan passere med emballage. Fragtmanden må ikke pakke dine varer ud og kan heller ikke afvente, at du pakker varerne ud. Du kan dog tilkøbe let montering på udvalgte møbler, samt at fragtmanden tager emballge med retur – og her vil dine varer blive pakket ud.
Daells Bolighus kan oplyse dig om emballagemålene, hvis du skulle være i tvivl. Du kan kontakte os via kontaktformularen her.
Hvis vi ikke kan levere varerne pga. forhindret adgangsforhold, manglende parkeringsmuligheder eller lignende, vil det være op til dig, om fragtmanden skal stille varerne hvor han kan komme til, eller om han skal tage dem med retur.
Hvis fragtmanden skal tage varen med retur igen, vil der blive opkrævet et fragtgebyr, svarende til fragtens fulde værdi.
Hvad skal jeg være opmærksom på ved indbæringslevering?
Af arbejdsmiljømæssige hensyn, kan varer på over 70 kg kun leveres, hvor tekniske hjælpemidler kan anvendes – og ellers kun til fortovskanten.
Vi har desværre ikke mulighed for at udpakke eller adskille varerne på adressen.
Chaufføren må, af sikkerhedsmæssige hensyn, ikke tage deres sko af under levering af varen.
Evt. afdækning af gulv, er kundens eget ansvar og skal være sket, inden chaufføren ankommer på adressen. Hverken Daells Bolighus eller transportøren, kan stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.
Hvad hvis jeg bliver forhindret?
Har du bestilt levering og bliver forhindret i at være hjemme, skal dette meddeles til Daells Bolighus senest 4 dage før planlagt levering.
Hvis du ikke er hjemme på det aftalte leveringstidspunkt, opkræves et ekstra gebyr svarende til fragtens fulde værdi, for at chaufføren skal køre tilbage på lageret med varerne. Herefter skal der betales et nyt fragtgebyr, for en evt. ny levering.
Ved forgæves levering påregnes minimum 2-3 hverdages ekstra leveringstid pga. gen-indlagring og ny booking hos fragtmanden.
Leveringsbetingelserne er senest opdateret den 28. august 2024