Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
A/S Daells Bolighus
C/O Harald Nyborg A/S
Gammel Højmevej 30, Højme
5250 Odense SV
CVR-nr. 15110589
Mailadresse: info@daells-bolighus.dk
Telefonnummer: +45 43 20 88 88
OBS! Vær opmærksom på, at returneringer foregår til anden adresse:
Daells Bolighus
Ejby Industrivej 27,
2600 Glostrup.
Persondatapolitik
Du kan finde Daells Bolighus' persondatapolitik her.
Priser
Alle priser er inkl. 25% moms.
Priser på partivarer, gælder kun i en tidsbegrænset periode eller til varen er udsolgt.
Vi forbeholder os ret til at annullere handlen, hvis der er tale om åbenlyse prisfejl.
100% prisgaranti
I Daells Bolighus vil vi være konkurrencedygtige og arbejder hver dag på at have de laveste priser. Men lad os være ærlige. Bolig- og livsstilsbranchen vælter sig i tilbud og rabatter, både på internettet og i de fysiske butikker. Mange butikker giver prisgaranti, men i Daells Bolighus er vi unikke, ved at vi giver 100% prisgaranti.
Det vil sige, at vi matcher alle danske konkurrenter, både i fysiske butikker såvel som online butikker. Visse produkter sælges endda under forskellige navne i de forskellige kæder. Vi matcher identiske varer uagtet, om konkurrenten kalder varen noget andet. Så finder du en vare hos en konkurrent i samme periode til en lavere pris, sælger vi varen til en tilsvarende pris. Medbring blot dokumentation enten fysisk eller på din mobil.
Du kan gøre brug af prisgarantien ved dit køb eller helt op til 30 dage efter varen er leveret/udleveret. Det kalder vi 100% prisgaranti.
Betaling
Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort:
- Dankort
- VISA/Dankort
- VISA
- VISA Electron
- MasterCard
- Maestro
Det er gratis at benytte betalingskort, da vi betaler alle gebyrer.
Det er også muligt at benytte MobilePay til betaling i webshoppen. Ved betaling med MobilePay reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betalingen sker.
Ved køb på www.daells-bolighus.dk, trækkes beløbet for dit køb, først når varen afsendes fra vores lager. Alle oplysninger om kortnummer og udløbsdato bliver krypteret af vores betalingsformidler (DIBS).
For at handle på www.daells-bolighus.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller indtil:
1. vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2. indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Afgivelse af ordre
Når du afgiver en ordre hos Daells Bolighus, modtager du en kvittering på dit køb. På kvitteringen fremgår hvilke varer du har bestilt, samt beløbet du har handlet for. Det kan forekomme at nogle varer er i restordre, selvom de er vist på vores hjemmeside. I disse tilfælde vil du modtage besked herom.
Når vi sender dine varer, vil du modtage en ordrebekræftelse. Du vil sammen med din forsendelse, modtage en faktura. Fakturaen skal kunne fremvises ved eventuel returnering eller reklamation.
Daells Bolighus forbeholder sig retten til at annullere din ordre, såfremt der har været tale om åbenlyse prisfejl eller lignende.
Annullering af ordre
Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse/faktura og er din ordre endnu ikke effektueret af Daells Bolighus er det muligt at annullere din bestilling. Ønsker du at annullere din ordre, skal du kontakte kundeservice på tlf. + 45 43 20 88 88 eller e-mail service@daells-bolighus.dk.
Er varerne pakket eller allerede afsendt, kan du ikke længere annullere din bestilling, men du kan naturligvis benytte din fortrydelsesret.
Fragt
Vores leveringbetingelser gør sig gældende både ved køb i vores fysiske butikker og via vores webshop. Det er dit ansvar ansvar at oplyse den korrekte leveringsadresse.
Levering med fragtmand
Det er dit ansvar ansvar at oplyse den korrekte leveringsadresse, inden leveringstidpunktetet aftales. Det er vigtigt, at du er hjemme i det aftalte tidsrum. Kan du ikke være hjemme, skal du kontakte Daells Bolighus‘ kundeservice på telefon +45 43 20 88 88.
Ændring eller annullering af leveringstidspunktet eller -adressen, skal ske i den angivet åbningstid for Daells Bolighus‘ kundeservice og senest 4. hverdag inden den aftalte leveringsdato. Ved senere ændring/annullering er vi desværre nødt til at opkræve et nyt fragtgebyr, svarende til fragtens fulde værdi.
Du modtager en sms aftenen før med et nærmere tidsinterval. Bemærk, at dette er et estimeret tidsinterval, og at du derfor skal være tilgængelig på adressen i hele dagen.
Det er vigtigt, at du står klar til at modtage varerne, når chaufføren ankommer på adressen.
Hvis du bliver forhindret i at være hjemme på den valgte leveringsdato, bedes dette meddelt til Daells Bolighus‘ kundeservice senest 4 dage før den planlagte levering.
Hvis du ikke er hjemme på det aftalte tidspunkt, opkræves et ekstra gebyr svarende til fragtens fulde værdi, for at chaufføren skal køre retur til lageret med varerne. Herefter skal der betales et nyt fragtgebyr for en evt. ny levering. Ved forgæves levering påregnes minimum 2-3 dages ekstra leveringstid pga. gen-indlagring og ny booking hos fragtmanden.
Levering til kantsten
Levering til kantstenVed levering til kantsten forstås, at leveringen af varerne sker til den fortovskantsten, som ligger nærmest på din bolig.
Oftest vil leveringen til kantsten blive leveret i en stor lastbil, og du bedes derfor sikre, at der er tilkørselsforhold til en lastbil, tæt på din bolig. Lastbilen kommer så tæt på din bolig som muligt og leverer varerne her, også selvom det kan være længere væk, end den nærmeste fortovskantsten.
Chaufføren stiller møblerne ved bilen, hvorfra du selv har ansvaret for at få møblerne ind i boligen – uden chaufførens hjælp.Det er vigtigt, at du er hjemme i det aftalte tidsinterval, så du kan kvittere for leveringen, da chaufføren ikke kan efterlade varerne uden en underskrift.
Skulle der opstå forsinkelser, vil chaufføren kontakte dig.
Er der ingen hjemme på adressen til at modtage varerne, vil chaufføren tage varerne med retur, og der vil blive opkrævet et ekstra gebyr, svarende til fragtens fulde værdi.Det vil ikke være muligt, at stille varerne på adressen uden en myndig persons underskrift.
Levering med indbæring
Ved indbæring forstås, at varerne altid leveres i kundens anviste rum, hvis chaufføren vuderer, at det er forsvarligt.
Inden vi leverer dine varer, bedes du sikre dig, at lastbilen kan holde tæt på boligen. Du bedes også sikre, at der er fri og uhindret hele vejen, fra hvor lastbilen kan parkere, til det anviste rum. Det vil sige, at varen skal kunne frit passere trappeopgange, døråbninger, entréer og lignenden uden, at der forvoldes skade.
Varerne skal kunne passere med emballage. Fragtmanden må ikke pakke dine varer ud og kan heller ikke afvente, at du pakker varerne ud. Medmindre du har tilkøbt tillægsydelser på forhånd. Daells Bolighus‘ kundeservice kan oplyse dig om emballagemålene, hvis du skulle være i tvivl.
Hvis varerne ikke kan leveres grundet forhindret adgangsforhold, manglende parkeringsmuligheder eller lignende, vil det være op til dig, om fragtmanden skal stille varerne, hvor han kan komme til, eller om han skal tage dem med retur. Hvis fragtmanden skal tage varen med retur igen, vil der blive opkrævet et fragtgebyr, svarende til fragtens fulde værdi.
Af arbejdsmiljømæssige hensyn, kan varer på over 70 kg kun leveres, hvor tekniske hjælpemidler kan anvendes- og ellers kun til fortovskantsten. Vi har desværre ikke mulighed for at udpakke eller skille varerne ad på adressen. Medmindre du har tilkøbt tillægsydelser på forhånd.
Chaufføren må af sikkerhedsmæssige hensyn, ikke tage deres sko af under leveringen.
Eventuel afdækning af gulv er kundens ansvar, og det skal være sket, inden chaufføren ankommer. Hverken Daells Bolighus eller transportøren, kan stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.
Ved leveringen af dine varer
Når fragtmanden ankommer, bedes du som det første tjekke om varen og emballagen ser ud, som den skal.
Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, bedes du straks gøre fragtmanden opmærksom på dette.
Du kan bede om, at der skriftligt gøres forbehold ved modtagelsen, for eventuelle skader på indholdet. I nogle tilfælde vil det være muligt at notere dette i feltet, hvor du underskriver på fragtmandens tablet.
Alternativt kan der nægtes modtagelse af varerne. I dette tilfælde bedes du straks kontakte Daells Bolighus‘ kundeservice efter afvisningen.
Hvis vi ikke bliver informeret herom, vil den afviste levering blive betegnet som en forgæves levering, og der vil blive opkrævet et gebyr, svarende til fragtens fulde værdi.
Fortrydelsesret
Fortrydelsesretten gør sig kun gældende ved køb online på www.daells-bolighus.dk. Ved køb i vores fysiske bolighuse er det returetten, som er gældende.
Fortrydelsesret (dag 1-14)
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores webshop. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, udløber fortrydelsesfristen 14 dage fra den dag, hvor du modtager den sidste vare eller sidste del.
Fristen indbærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Benyt onlineformularen her. Eller du kan benytte standard fortrydelsesformularen, som findes sidst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden at give os besked på forhånd.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for større møbler. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 799 kr.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Specialfremstillede møbler købt i vores fysiske butikker, kan ikke returneres.
Varens stand, når du sender den retur
Har du afprøvet varen, hæfter du for eventuel værdigforringelse. Daells Bolighus forbeholder sig retten, til at vurdere varens gensalgsværdi.
Du bærer ansvaret for varen, indtil den igen er os i hænde. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi. Du skal selv betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Er dit køb foretaget på www.daells-bolighus.dk, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Bemærk, at dette gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Du skal selv betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Fortrydelsen af købet bedes ske via vores kontaktformular her.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt på forhånd. Hvis varerne er købt i vores fysiske butikker, tilbagebetales dine fragtomkostninger ikke.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Daells Bolighus – Ejby Industrivej 27, 2600 Glostrup.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen eller som afleveres på adressen med forudgående aftale herom.
Fortrydelsesret (dag 15-30) – Tryghedsgaranti
Efter de lovpligtige 14 dages fortrydelsesret har du mulighed for at fortryde varen op til 30 dage efter modtagelsen.
Har du afprøvet varen, hæfter du for eventuel værdigforringelse. Daells Bolighus forbeholder sig retten, til at vurdere varens gensalgsværdi. Du bærer ansvaret for varen, indtil den igen er os i hænde.
Returret i webshoppen
Varer købt på www.daells-bolighus.dk, kan returneres i 30 dage efter modtagelsen af ordren.
Er varen ubrugt og i original emballage, refunderes den fulde købesum, til det betalingskort der er brugt ved bestillingen. Returneres kun dele af en ordre, refunderes fragtgebyret ikke.
Returret i de fysiske butikker
Du har 30 dages returret på køb foretaget i vores fysiske butikker. Returretten er kun gældende for ubrugte varer, i original ubrudt emballage. Du afholder selv eventuelle fragtomkostninger for levering og returnering.
Reklamationsret ved fejl og mangler
Når du handler i Daells Bolighus butikker og på www.daells-bolighus.dk, har du naturligvis 24 måneders reklamationsret.
Det er vigtigt, at der reklameres inden for „rimelig tid”, efter at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Reklamationsretten dækker fejl og mangler der var til stede, eller hvor årsagen var til stede, da du modtog varen.
Er fejlen/skaden opstået, som følge af fejlagtig brug eller skadeforvoldende adfærd, vil reklamationen ikke blive godkendt.
Godkendes reklamationen, sørger vi for enten reparation, ombytning, nye reservedele, eller en aftalt dekort eller ophævelse af købet afhængig af den konkrete situation.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fr
Immaterielle rettigheder
Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende producenters immaterielle rettigheder, og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du benytte kontaktformularen her.
Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du sende din klage til videre:
Nævnenes Hus
Toldboden 2, 8800 Viborg
via klageportalen for Nævnenes Hus.
Bemærk, at varen eller ydelsen som du vil klage over skal have kostet mindst 1.110 kr. og højest 100.000 kr., for at du kan tage sagen videre til Nævnenes Hus. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en E-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal her.
Kundeservice
Vi er klar til at hjælpe dig telefonisk i nedenstående tidsrum:
Mandag til fredag: 10.00-17.00
Weekend: Lukket
Helligdage: Lukket
Skriftlige henvendelser kan sendes via kontaktformularen du finder her.
Du kan forvente svar inden for 48 timer i hverdagene.
Erhvervskunder og B2B
Reklamation og mangler
Ved levering bedes køber straks foretage en undersøgelse af det købte, som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, bedes køber straks give Daells Bolighus besked. Opdager køber eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende.
Daells Bolighus kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt vi anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angiveligt mangelfulde vare i forsvarlig emballage. Daells Bolighus forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelig defekte del. Reklamationer på mangler og brækage forårsaget i erhvervsmæssige sammenhænge accepteres ikke.
Forbehold for priser og ordrebekræftelse
Vi forbeholder os ret til at begrænse antallet af solgte enheder til særlig markedsført pris, da vi altid vil prioritere salg til private. E-mailen, der modtages efter at en ordre er gennemført, er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke Daells Bolighus‘ accept på at handlen er gennemført.
Betaling med EAN nummer
Betaling med EAN nummer er kun en mulighed for kommuner og offentlige institutioner. Betalingen skal ske via en rekvisitionen, som skal sendes via mail til onlinebestillinger@daells-bolighus.dk eller afleveres fysisk i en af vores bolighuse, hvor der skal vises et gyldigt billede-ID.
Hele købet skal laves samlet, hvis der foretages flere køb til forskellige leveringsadresser, skal der gives rekvisition på hver enkel ordre.
Rekvisitionen skal være sendt fra kommune/institution af den ansvarlige for købet.
Bemærk, at vores møbler ikke er fremstillet til erhvervsbrug, hvor der forventeligt er hårdere slid på møblerne end ved privat brug. Benyttes møblerne til erhverv, er købet derfor ikke omfattet af reklamationsretten.
Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og afleveres i butikken eller sendes til info@daells-bolighus.dk, og kun hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 5. august 2024