• Bedre råd. Ærlige priser. Med garanti.
Spørgsmålstegn

Spørgsmål om betaling

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Der kan betales med flere typer nordisk udstedte betalingskort i Daells Bolighus butikker og online, se dem herunder. Du kan derudover benytte Mobilepay ved køb online.

I vores fysiske butikker er det også muligt at lave kontantbetalinger. Bemærk dog, at vi forbeholder os retten til maks at modtage 14.999 kr. i kontanter. Hvis beløbet er større end dette kan restbeløbet betales via kortbetaling.


Der er også mulighed for at gennemføre dit køb med finansiering gennem Santander Consumer Bank.

Hvilke kort kan jeg betale med?

Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort i Daells Bolighus butikker og online:

  • Dankort
  • VISA/Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • MasterCard
  • Maestro

Det er også muligt at benytte MobilePay til betaling på webshoppen.

Hvordan kan jeg vide om betalingen er sikker?

Første gang du handler med dit betalingskort på vores hjemmeside skal kortet aktiveres med MitID. Dette er for at sikre dig, som forbruger, og os mod svindel. Du skal både oprette dig som bruger, og du får også en SMS med en engangskode, som skal indtastes på hjemmesiden. I fremtiden vil du få SMS’er med engangskoder, hvis du handler for over 450 kr. Handler du for mindre, skal du ikke igennem denne proces.


Læs mere hos Nets Denmark A/S.

Hvilke muligheder har jeg for finansiering?

Daells Bolighus samarbejder med Santander Consumer Bank om finansiering. På den måde kan du dele dit køb op i mindre bidder, når du handler hos Daells Bolighus. Santander Consumer Bank giver dig flere forskellige muligheder for finansiering. Læs mere her.

Kan jeg betale med kontanter ved afhentningsstedet?

Det er ikke muligt at bestille og betale ved afhentning af pakken. Alle ordrer skal betales ved bestilling med betalingskort. Firmaer oprettet med firmakonto og offentlige institutioner er undtaget af dette.

Er der noget, jeg skal være opmærksom på ved betaling med MobilePay?

Når MobilePay anvendes til betaling, vil det fremgå i app'en, at pengene bliver trukket med det samme. Dette er dog ikke tilfældet, pengene er kun reserveret på din konto, og bliver først trukket ved afsendelse af pakken. Du skal også være opmærksom på, at du kun kan betale med MobilePay, hvis betalingskortet du benytter, er tilknyttet NETS. Spørg din bank, hvis du er i tvivl.

Jeg har bestilt og derefter annulleret ordren. Hvornår frigives beløbet til min konto?

Ved Mastercard og VISA Electron kan der gå op til 30 dage før det reserverede beløb frigives, tiden afhænger af din aftale med din bank. Ved andre betalingskort vil beløbet blive frigivet med det samme. Ved brug af MobilePay afhænger det af hvilket betalingskort der er tilknyttet, se ovenover.

Kan jeg betale med EAN nummer?

Betaling med EAN nummer er kun en mulighed for kommuner og offentlige institutioner. Betalingen skal ske via en rekvisitionen, som skal sendes via mail til onlinebestillinger@daells-bolighus.dk eller afleveres fysisk i en af vores bolighuse, hvor der skal vises et gyldigt billede-ID.


Hele købet skal laves samlet, hvis der foretages flere køb til forskellige leveringsadresser, skal der gives rekvisition på hver enkel ordre.


Rekvisitionen skal være sendt fra kommune/institution af den ansvarlige for købet.


Bemærk, at vores møbler ikke er fremstillet til erhvervsbrug, hvor der forventeligt er hårdere slid på møblerne end ved privat brug. Benyttes møblerne til erhverv, er købet derfor ikke omfattet af reklamationsretten.

Hvornår hæves pengene fra min konto i forbindelse med et køb?

Vi trækker pengene, når pakken er afsendt fra vores lager. Ved brug af Mastercard og VISA Electron ved bestilling, vil pengene bliver reserveret på din konto med det samme, beløbet vil først blive hævet ved afsendelse af pakken.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Så kan du læse mere i vores handelsbetingelser eller leveringsbetingelser.

​​​​​​​Ellers er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice her.